8o Δημοτικό Σχολείο Αμπελοκήπων "Γεώργιος Σκεπάρνης"
Τηλ: 2310 734180

Σχολικός κήπος

Στο 1ο Δ.Σ. Αμπελοκήπων λειτουργεί από την περίοδο 2019-20 σχολικός κήπος, ο οποίος εντάχθηκε στο πιλοτικό πρόγραμμα «Εργαστήριο Δεξιοτήτων».

Τα παιδιά μαθαίνουν να συνεργάζονται, αποκτούν γνώσεις στην καλλιέργεια φυτών και ήπιες δεξιότητες σχετιζόμενες με κηπουρικές εργασίες. Σκάβουν, ποτίζουν, σκαλίζουν, βοηθούν στη συγκομιδή καρπών. Μαθαίνουν να ανακυκλώνουν τα ξεραμένα φυτά, ευαισθητοποιούνται στη βιολογική καλλιέργεια, την αειφόρο ανάπτυξη. Έρχονται σε επαφή με καρπούς-τρόφιμα (ντομάτες, πιπεριές, μελιτζάνες, μπρόκολα, μαρούλια, λάχανα, ραδίκια παντζάρια κλπ) που ίσως δεν τα ήξεραν και προτρέπονται στην κατανάλωση εποχικών φυτών.

Τα παιδιά συνεργάζονται και λειτουργούν σε ομάδες, απολαμβάνουν τη χαρά της προσπάθειας και του κοινού στόχου αναπτύσσοντας τα στοιχεία του χαρακτήρα τους όπως η υπευθυνότητα και η συνέπεια. Αποκτούν βιωματικές εμπειρίες καλλιεργώντας τα φυτά και ενισχύουν την αυτοπεποίθησή τους απολαμβάνοντας το αποτέλεσμα της δικής τους δουλειάς.

Δραστηριότητα στον σχολικό κήπο του ΣΤ1 τμήματος

Στα πλαίσια της υλοποίησης του προγράμματος “ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΣΕ ΑΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΚΗΠΟΥ)”, οι μαθητές της ΣΤ1 τάξης του σχολείου μας επισκέφτηκαν αρκετές φορές τον σχολικό κήπο του 1ου Δημ. Σχολείου Αμπελοκήπων.

Μία από τις επισκέψεις περιελάμβανε κοινές δράσεις με τους μαθητές του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αμπελοκήπων.

Καταρχήν ενημερώσαμε τα παιδιά για τις εργασίες που γίνονται αυτή την εποχή στον κήπο, λίγο πριν την έλευση του χειμώνα, μέσα και έξω από το θερμοκήπιο.

Οι δάσκαλοι Βαγγέλης Ρίζος και Μανώλης Ζαφειρδούδης αναλύσαμε τα οφέλη της βιολογικής καλλιέργειας και τις τεχνικές σποράς, φύτευσης και φροντίδας των λαχανικών και αρωματικών φυτών του κήπου.

Συζητήσαμε με τα παιδιά για τα μέρη του φυτού (ρίζα, βλαστός, φύλλα, άνθος, καρπός) δείχνοντάς τους ένα φυτό ρόκας και βασιλικού. Ειπώθηκαν παραδείγματα φυτών από τα παιδιά και τα μέρη του φυτού που τρώμε σε κάθε περίπτωση.

Επιπλέον έγινε αναφορά στις λειτουργίες των φυτών και συγκεκριμένα στην κατανάλωση CO2 από την ατμόσφαιρα και στην παραγωγή Ο2 (φωτοσύνθεση, αναπνοή). Αναφερθήκαμε ακόμη στα αρωματικά και φαρμακευτικά φυτά της Ελλάδας, καθώς αρκετά από αυτά υπήρχαν στον κήπο. Τα παιδιά έπιασαν και μύρισαν τα φυτά. Κατανόησαν ότι η ιδιαίτερη μυρωδιά κάθε φυτού οφείλεται στα αιθέρια έλαια που περιέχει.

Κατόπιν αφού έγινε χωρισμός σε ομάδες πραγματοποιήθηκαν οι παρακάτω δραστηριότητες:

  1. Συλλογή σπόρων από τις καλοκαιρινές καλλιέργειες των λαχανικών του κήπου. Τα παιδιά είδαν και συνέλεξαν μόνα τους σπόρους πιπεριάς, ντομάτας, μελιτζάνας και κολοκυθιού.
  2. Έγινε συλλογή και αποθήκευση σε χάρτινα κουτιά αποξηραμένων αρωματικών φυτών (βασιλικού, ρίγανης και δυόσμου).

Φυτεύτηκαν βολβοί κρεμμυδιού στον εξωτερικό χώρο του θερμοκηπίου και σπορά μαρουλιού σε τελάρο μέσα στο θερμοκήπιο.

Σκοπός του σχολικού κήπου
Παιδαγωγικοί Στόχοι
Καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης