Το 8ο Δημοτικό Σχολείο Αμπελοκήπων ιδρύθηκε το 1977 (ΦΕΚ 289 /1-10-1977 (τ.Α’)) και υπάγεται στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης. Από το 2005 λειτουργεί ως Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο, ενώ από το 2008 – 2016 το σχολείο λειτούργησε με ειδικό αναμορφωμένο πρόγραμμα σπουδών (ΕΑΕΠ) που εκτός από το διευρυμένο ωράριο (8:10 – 14:00) περιελάμβανε τη διδασκαλία των Τ.Π.Ε., της Θεατρικής Αγωγής και των Εικαστικών.
Το 2007 το σχολείο πήρε την επωνυμία “Γεώργιος Σκεπάρνης” προς τιμήν του δασκάλου Γεωργίου Σκεπάρνη, ο οποίος αγόρασε και δώρισε στο δημόσιο το οικόπεδο στο οποίο χτίστηκε το σημερινό διδακτήριο.
Το σχολείο είναι ενταγμένο στο πρόγραμμα των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (Ζ.Ε.Π.), του Επιχειρησιακού Προγράμματος “Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση” του ΕΣΠΑ. Σκοπός της εφαρμογής του προγράμματος είναι να διαμορφώσει και να δοκιμάσει σε πραγματικές συνθήκες σχολικής τάξης εναλλακτικές και ευέλικτες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις “καλών πρακτικών” διαφοροποιημένης διδασκαλίας και εκπαίδευσης, οι οποίες θα διασφαλίζουν την ισότιμη ένταξη στο εκπαιδευτικό σύστημα των μαθητών από περιοχές με χαμηλούς εκπαιδευτικούς και κοινονικοοικονομικούς δείκτες.. Πέρα από το γενικό πρόγραμμα σπουδών που ακολουθείται, το σχολείο έχει αναπτύξει πολύ σημαντικές συνεργασίες:
– Με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), για την πρακτική άσκηση φοιτητών των τμημάτων Γερμανικής Φιλολογίας και Μουσικολογίας, τη συμμετοχή σε δράσεις του προγράμματος Ενίσχυσης της Ελληνομάθειας (Διάπολις).
– Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας με τη λειτουργία θερινών τμημάτων στα πλαίσια του προγράμματος “Εκπαίδευση Αλλοδαπών και Παλλινοστούντων Μαθητών”.
– Το Δήμο Αμπελοκήπων – Μενεμένης με το πρόγραμμα σίτισης μαθητών οικογενειών με σοβαρά οικονομικά προβλήματα.
Στο χώρο του σχολείου και μετά τη λήξη του προγράμματος η συνεργασία έχει επεκταθεί με:
– Το Ίδρυμα Νεολαίας και δια Βίου Μάθησης με τη λειτουργία Σχολής Γονέων.
– Το Δήμο Αμπελοκήπων – Μενεμένης με τη λειτουργία απογευματινών τμημάτων ενόργανης γυμναστικής, tae-kwon-do, παραδοσιακών χορών.
– Το Σύλλογο Γονέων του σχολείου με τη λειτουργία Θεατρικής Ομάδας και Χορωδίας στην οποία συμμετέχουν μαθητές του σχολείου μας.
– Τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό και το το Ε.Κ.Α.Β. με την οργάνωση προγραμμάτων για γονείς και μαθητές με θέμα την πρόληψη ατυχημάτων και την παροχή πρώτων βοηθειών.
Το σχολείο βρίσκεται σε μια περιοχή μεσαίου και χαμηλού οικονομικού επιπέδου με άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Το ποσοστό αλλοδαπών μαθητών και μαθητών των οποίων οι γονείς είναι ομοεθνείς από χώρες της ανατολικής Ευρπώπης ξεπερνάει το 25% του μαθητικού δυναμικού, ενώ υπάρχουν και μαθητές Ρομά. Έτσι διαχρονικός στόχος – μετά από παιδαγωγική συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων – τέθηκε η επιδίωξη παροχής εκπαίδευσης μέσα από καινοτόμες δράσεις (Ευρωπαϊκά προγράμματα, Περιβαλλοντικά προγράμματα, προγράμματα Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικά προγράμματα, προγράμματα Αγωγής Σταδιοδρομίας) και ερευνητικές εργασίες (projects).
Κάθε χρόνο οι μαθητές συμμετέχουν ατομικά ή σε ομάδες σε πολλούς εκπαιδευτικούς διαγωνισμούς (μαθηματικών, φυσικής, εικαστικών, πληροφορικής κλπ) με σημαντικές διακρίσεις:
- το 2013-14, 1ο βραβείο στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Φυσικής για μαθητές της Ε’ τάξης, 10η θέση στον ίδιο διαγωνισμό για μαθητές της Στ’ τάξης, 2η θέση στο διαγωνισμό School lab, βραβείο καλύτερης παρουσίασης στους θεατρικούς αγώνες «Ακτίς Ονείρου» το 2014, διάκριση στο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας με δύο παρουσιάσεις, επίσκεψη στο σχολείο και ευχαριστήριο του Γ.Γ. της Ιαπωνικής Πρεσβείας στην Αθήνα για την πρωτοβουλία των μαθητών του σχολείου να στείλουν έργα ζωγραφικής σε μαθητές της Φουκουσίμα, ως ένδειξη συμπαράστασης για τον καταστροφικό σεισμό,
- το 2015 διάκριση στο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας με δύο παρουσιάσεις, 3η θέση στον 5ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό School Lab,
- το 2016 Έπαινος του ΥΠΠΕΘ για το έργο του επάνω στο προσφυγικό ζήτημα, βραβεία σε δύο θεατρικές παραστάσεις, συμμετοχή στο 6ο Φεστιβάλ Πληροφορικής στη Λάρισα με δύο παρουσιάσεις, συμμετοχή στο 8ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής στο NOESIS με δύο παρουσιάσεις.
Μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας αποτελούν οι εκπαιδευτικές επισκέψεις, που γίνονται με τη συνεργασία του Συλλόγου Γονέων και διάφορων άλλων πολιτιστικών και πολιτικών φορέων (επισκέψεις σε Μουσεία, Κέντρα Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, Θέατρα, Εκπαιδευτικούς Οργανισμούς, Βουλή των Ελλήνων) και οι εκδηλώσεις που γίνονται με τη συνεργασία του Συλλόγου Γονέων, του Δήμου και επιστημονικών φορέων (επιμορφωτικές ημερίδες για γονείς και εκπαιδευτικούς, ενδοσχολική επιμόρφωση, “Πανηγύρι της Φυσικής”, Επετειακές γιορτές, γιορτή τελειοφοίτων, εκθέσεις για παγκόσμιες ημέρες κλπ).