How to make your school more international

Euneos, έδρα Φιλανδία, επιμόρφωση στην Ισπανία, PIC NUMBER 950782555

Το πρόγραμμα παρακολούθησε η εκπαιδευτικός του σχολείου μας Δήμητρα Προβελεγγίου, με σκοπό τον σχεδιασμό του ευρωπαϊκού προσανατολισμού του σχολείου και της διεθνοποίησής του. Γενικά στοιχεία του προγράμματος που κοινοποιήθηκαν πριν την εφαρμογή του από τους διοργανωτές του προγράμματος στη σελίδα του EUNEOS και ακολουθήθηκαν κατά τη διεξαγωγή του είναι τα εξής:

Κύριες ενότητες του προγράμματος:

  1. Ανάπτυξη ενός Σχολικού Σχεδίου Διεθνοποίησης.
  2. Ανάπτυξη δεξιοτήτων συντονισμού διεθνών δράσεων.
  3. Μορφές διεθνών δράσεων /projects.
  4.  Διεθνική, πολυεθνική, ευρωπαϊκή συνεργασία στο Erasmus Plus και διεθνής αναγνώριση.
  5. Παγκοσμιοποίηση. Συμμετοχή σε διηπειρωτικά projects.
  6. Ανάπτυξη διαπολιτισμικών δεξιοτήτων των δασκάλων με τη συμμετοχή σε διεθνή προγράμματα.
  7. Ανάπτυξη της ευρωπαϊκής και διεθνούς διάστασης στο αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου. 2016_4_19_Instruction

Μεθοδολογία του προγράμματος
2016_4_20_115050

  • Πληροφόρηση. Εισαγωγή σε κάθε ενότητα.
  • Συνεργασία. Οι συμμετέχοντες/ουσες μοιράζονται τις εμπειρίες τους και πρακτικές σε κάθε ενότητα.
  • Δημιουργία τελικού προϊόντος. Ατομική ή ομαδική εργασία με στόχο τη δημιουργία ενός συνεκτικού τελικού προϊόντος για αξιοποίηση από το σχολείο.

Αξιολόγηση

  • Οι συμμετέχοντες/ουσες έλαβαν ένα Πιστοποιητικό ενεργούς συμμετοχής (Certificate of active participation).
  • Οι δεξιότητες αξιολογήθηκενα από τους διοργανωτές του προγράμματος στο Europass mobility.

Το πρόγραμμα διεξήχθη κατά την περίοδο 17-23 Απριλίου 2016 (διάρκεια 7 ημερών), στην Benalm?dena της Ανδαλουσίας, στη νότια Ισπανία. 2016_4_22_120713Ήταν μια πολύ σημαντική εμπειρία, αφού μέσα από τη συμμετοχή μου σε αυτό αναπτύχθηκαν α) γνώσεις που αφορούσαν τα αντικείμενα του προγράμματος, το ευρύτερο ευρωπαϊκό / εκπαιδευτικό πλαίσιο μέσα στο οποίο συντελούνταν το πρόγραμμα και το τοπικό πλαίσιο διεξαγωγής του, καθώς επίσης γνώσεις γύρω από τις τοπικές /εθνικές γλώσσες, κουλτούρες και επαγγελματικά / εκπαιδευτικά χαρακτηριστικά των συμμετεχόντων/ουσών, β) ικανότητες επικοινωνιακές, διαπολιτισμικές, ευρωπαϊκής κινητικότητας και ταξιδιωτικές, γ) δεξιότητες σε σχέση με τα αντικείμενα του προγράμματος, δεξιότητες διαπολιτισμικής επικοινωνίας, έκφρασης, διάχυσης και δεξιότητες επιβίωσης.

Η συμμετοχή μου σε αυτό βοήθησε αρχικά σε ατομικό επίπεδο με την ευκαιρία που μου δόθηκε για επαφή με ιδιαίτερα αξιόλογα και σημαντικά άτομα που κινούνται στον χώρο της εκπαίδευσης από όλη την Ευρώπη. 2016_4_23_8Επίσης με ενίσχυσε σε επαγγελματικό επίπεδο, προσφέροντάς μου επιπλέον εμπειρία, ικανότητες και δεξιότητες γύρω από το επάγγελμά μου. Σε επίπεδο σχολείου, ενίσχυσε τη δυνατότητα της δραστηριοποίησης σε νέους τομείς. Μέσα από τη χρήση των παραπάνω και με τη συνεργασία συναδέρφων/ισσών άλλων σχολείων, ήδη έχουμε ξεκινήσει εφαρμογή έργων e-twinning, αρχικά πειραματικά, σε εθνικό επίπεδο, με αξιόλογα αποτελέσματα. Περισσότερα για το έργο e-twinning της σχ. χρονιάς 2015-16 μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του έργου και, αν είστε μέλη της κοινότητας του e-twinning, στο twinspace του έργου μας.

Η εμπειρία Erasmus+ ήταν μια εξαιρετική εμπειρία. Νομίζω ότι μιλώ εκ μέρους όλων των συμμετεχόντων/ουσών, αν πω πως όλοι/ες ελπίζουμε στην ύπαρξη πολλών ανάλογων εμπειριών κα στη συνέχισή τους με σκοπό  την αποτελεσματικότητα στο έργο μας και τη δημιουργία καλύτερων προϊόντων διδασκαλίας και μάθησης για ένα διαφορετικό, νέο σχολείο που όλοι/ες, εκπαιδευτικοί, παιδιά, γονείς, θα βρίσκουμε τη θέση μας σε αυτό.

Δήμητρα Προβελεγγίου

 

DSC_2801

DSC_2804