Euneos. έδρα / επιμόρφωση στη Φιλανδία, PIC NUMBER 950782555
Έγινε εκτενής ενημέρωση για το εκπαιδευτικό σύστημα της Φινλανδίας από μέλη του φινλανδικού κοινοβουλίου, της τοπικής αυτοδιοίκησης, αλλά και από υψηλόβαθμα στελέχη της διοίκησης της εκπαίδευσης, πανεπιστημιακούς καθηγητές, ερευνητές και στελέχη επιχειρήσεων. Ο διευθυντής του σχολείου επιμορφώθηκε πάνω σε καλές πρακτικές που έχουν εφαρμοσθεί σε θέματα διοίκησης – αξιολόγησης σε σχολικές μονάδες της Φινλανδίας. Επίσης συνεργάστηκε με συναδέλφους από άλλα εκπαιδευτικά συστήματα, ανταλλάσσοντας τεχνογνωσία και παιδαγωγικές διαδικασίες και δημιουργώντας υποδομές συνεργασίας. Μελετήθηκε η αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού συστήματος της Φινλανδίας και οι δυνατότητες αναγωγής των φιλανδικών μεθόδων στην ελληνική πραγματικότητα. Υπήρχαν καθημερινές παρουσιάσεις σε διαφορετικά θέματα. Καινοτομία, διοίκηση, ψηφιοποίηση, Καινοτόμα φιλανδικά εργαλεία και εφαρμογές για τη μάθηση. Ο ρόλος του δασκάλου. Ξενάγηση σε σχολεία. Καθημερινά παρατήρηση σχολικών τάξεων. Καθημερινές εργαστηριακές δραστηριότητες. Παρουσιάσεις των συμμετεχόντων και των σχολείων τους. Συζήτηση σε ομάδες και σύγκριση των εκπαιδευτικών συστημάτων. Επίσκεψη στο κέντρο επιστημών Heureka στην Vantaa. Παρουσίαση του πώς το Κέντρο επιστημών Heureka συνδράμει στη σχολική εκπαίδευση. Επίσκεψη σε σχολεία της Εσθονίας. Παρουσίαση για την ανάπτυξη των σχολείων της Εσθονίας
Έγινε μια εκτενής εισαγωγή σε καλές πρακτικές οργάνωσης της εκπαίδευσης αλλά στον τρόπο αξιολόγησης των μεθόδων διδασκαλίας. Σχεδόν καθημερινά πραγματοποιούνταν επισκέψεις σε τοπικά σχολεία διαφόρων τύπων (πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των συμμετεχόντων/ουσών. Εκεί γινόταν παρατήρηση πεδίου όσον αφόρα στον τρόπο λειτουργίας και ομαδική εργασία με στόχο την κριτική στο σύστημα του υπό μελέτη σχολείου, ανταλλαγή εμπειριών, αποτύπωση ομοιοτήτων και διαφορών στην προσέγγιση και τις στρατηγικές διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού. Η αξιολόγηση και παιδαγωγική συζήτηση για τις μεθόδους διδασκαλίας μεταξύ των συμμετεχόντων οι οποίοι προέρχονταν από διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες, γινόταν με συμμέτοχη και διακριτική ενθάρρυνση τοπικών εκπαιδευτικών και συμβούλων εκπαίδευσης. Ακολουθήσουν ομαδικές εργασίες πρακτικής εφαρμογής, παρουσιάσεις αποτελεσμάτων και τελική αξιολόγηση.